Gruppträningsinformation

  • Du som medlem kan boka dig själv genom att logga in under ”Boka Pass” med din mail samt dina 4:a sista i ditt personnummer.
  • Du kan boka dig på frivilligt antal gruppträningspass, dock bara två veckor framåt.
  • Om du glömmer att avboka dig från ett pass blir du passfryst i 8 dagar. Därefter kan du boka dig på pass åter igen.
  • Din bokade plats blir automatiskt ”drop in” om du inte checkat in fem minuter före passtart.
  • Om gruppträningspasset är fullbokat kan du alltid boka dig som reserv.
    Som reserv får du sedan ett mail om du kommit med in på passet.

Fler frågor?
Ring oss 0413-20552 eller maila nyfiken@goodlifehoor.se

Vill ni HYRA INSTRUKTÖR för att köra ett gruppträningspass?
Är ni en förening eller ett gäng kompisar som gemensamt vill testa något av våra gruppträningsspass så fixar vi det! Skicka en intresseanmälan till nyfiken@goodlifehoor.se. 

Pris:
250 kronor för instruktören.
50 kronor för alla icke medlemmar.
(Kostnadsfritt för medlemmar)

Goodlife´s gruppträningspass

Löpträning/Styrka


55+ Styrka-Kondition


Löpträning/Styrka är ett pass där vi samlas på Goodlife för att sedan bege oss ut och löpträna. Vi joggar tillsammans till en plats (ca 500-1000m bort). Går igenom löpteknik. Därefter springer vi intervaller tillsammans i ca 20 minuter (alltifrån 100m-1000m intervaller). Efter intervallträningen joggar vi lugnt tillbaka till Goodlife. Under passet läggs det även in styrkeövningar såsom utfall, upphopp och armhävningar.

Löpträning är bra för många saker; det förbättrar immunförsvaret, det stärker muskler & skelett och det är bra för den psykiska hälsan. Jag lovar att ni kommer att bli svettiga och ha roligt på samma gång!

– Emelie

55 + Styrka-Kondition är ett varierat pass för dig som vill träna med andra i din ålder. Personalen på Goodlife lägger upp ett pass i ca 30 minuter som ni utövar i grupp. Ni använder redskap såsom boxningshandskar, bollar, skivstänger osv. 

Oavsett hur gammal du är och om du inte har tränat så kan du förebygga åldersrelaterade fysiska och psykiska förändringar. Män och kvinnor kan förbättra såväl kondition och uthållighet som balans, styrka och rörlighet.

  • Konditionsträning kan påverka riskfaktorer för hjärt- och kärlsjukdom.
  • Styrketräning leder till ökad muskelmassa och muskelstyrka samt en förbättrad funktionsförmåga.
    Fysisk aktivitet och träning påverkar också benmassa, balans, koordination och rörlighet.

Forskningen är entydig: Det är ALDRIG FÖR SENT att börja träna.
Och oavsett ålder ger träning goda hälsovinster.

Claus, Sebastian, Emelie

Jumping


Spinning


Jumping är en skonsam, rolig och effektiv form av träning! I takt med härlig musik och enkla rörelser, tränar du både kondition och styrka på en egen studsmatta.  Träningen kräver styrka, koordination, uthållighet. 

Oavsett ålder eller fysisk prestationsnivå kan du träna Jumping.
Du bör dock ej vara gravid, max vikt 120 kg.

– Ulrika

Spinning är en intensiv träningsform där du bygger upp din kondition och styrka samtidigt som du bränner fett! Hjärta och lungor får jobba och muskulaturen i lår och vader stärks. Passar dig som vill ha ett konditionskrävande pass och vi garanterar att du kommer att svettas!

– Micke & Malin

Muskel-Fys


Helkroppsfys


DAG-FYS


MUSKEL-FYS är ett träningspass med fokus på styrka! Vill du bygga muskler? Då är detta passet för dig. 

– Claus

Helkroppsfys är ett allroundpass där vi tränar hela kroppen. Här utmanas du i tuff träning med både cardio & styrka. Det är ett varierande upplägg där vi bland annat använder skivstänger, kettlebell, sandsäckar, cirkelträning och vår egna kroppsvikt. 

– Camilla

DAG-Fys är ett träningspass för dig som vill ge 110 % i 30 minuter med instruktör. Upplägget är: Du kommer till Goodlife och tränar cardio på egen hand i 30 minuter (välj själv mellan löpband, crosstrainer, stairmaster, roddmaskin eller cykel) – därefter blir det 30 minuter med instruktör. Här utmanas du i tuff träning med pulshöjande övningar och styrka i varierande upplägg såsom intervaller, parövningar och cirkelträning. 

– Sebastian, Claus, Emelie

.